Dubac-3 pakt 3e kampioenschap op rij in de C-1 competitie

      Reacties uitgeschakeld voor Dubac-3 pakt 3e kampioenschap op rij in de C-1 competitie

Totdat de laatste carambole van de C1- competitie was gespeeld was het spannend wie de kampioenstrofee overhandigd zou krijgen. Op de voorlaatste speeldag was de trofee in Weert. BDL-2 kon op die avond kampioen worden in een rechtstreeks duel met naaste belager Dubac-3. BDL-2 kon het karwei niet geklaard krijgen omdat Dubac-3 met nog een wedstrijd te spelen op 30 punten kwam. De trofee kon dus weer terug in de kast bij de voorzitter van District Kempenland. Op donderdag 16 april was de laatste wedstrijd van de competitie en werd het kampioenschap dus beslist. Het thuisspelende Dubac-3 moest het, hoe kan het zo uitvallen, opnemen tegen BDL-1. Dus als BDL-1 het Dubac dusdanig moeilijk kon maken dat ze geen 31 punten konden behalen, dan was BDL-2 alsnog kampioen. Dat alles resulteerde in een buitengewoon spannend treffen. Vaak gaat spanning niet goed samen met mooi (goed) biljartspel. Het ging bij veel beurten om de punten of te wel ‘zeker-niets-weggeven’. Om een lange zit in de Smis in Duizel kort te omschrijven, Het lukte Dubac-3 om 33 punten bij elkaar te sprokkelen. Voor de 3e keer op rij ging de overwinningstrofee in de C-1 dus naar Dubac-3. Een knappe prestatie van Adri Dijkmans, Kees Castelijns en Maikel Dijkmans. Van harte gefeliciteerd en succes in Gewest- en eventueel Nationaal Kampioenschap.